Gastvrij

Ook al is het seizoen van 2018 nog niet voorbij. We gaan langzaam naar het laagseizoen toe.
Als we terug kijken naar dit jaar, was het hectisch. Een ziek kind, een scheiding, het hakt erin.
Ik ben inmiddels naar het dorp verhuist maar fiets nog steeds zingend naar mijn werk, mijn gasten en mijn dieren.
De gasten zijn tevreden. Zelf moet ik er nog een weg in vinden tot hoever gastvrijheid gaat.

Als je boekt bij een groot hotel of appartementencomplex, wordt je ontvangen door vriendelijke receptionistes.
Tijdens de openingstijden van de receptie kun je vragen stellen of klachten melden. Dan wordt dit opgelost, en is de receptie dicht, dan wacht je tot de volgende dag.
Wij hebben dat niet, ooit bewust voor gekozen, omdat we maximaal gastvrij wilden zijn.En geen afstand wilden creƫren.
Altijd bereikbaar voor onze gasten. Of dit nu nog lukt? En of het haalbaar was? Nee, we renden en vlogen ons rot om alles te regelen. Tijdens de gekste tijden.

Mijn doel en passie is altijd geweest dat gasten tevreden met een goede herinnering aan onze boerderij, naar huis gaan.
Dat blijft ook zo, schone accommodaties, schone vakantiehuizen en frisse camping ruimte en een opgeruimd erf!
Als er een probleem is dan moet deze direct opgelost worden en niet de volgende dag of een paar uur later. Toch kan dat voorkomen. De boer heeft zijn vee en het landwerk ook nog.
Onze gasten hebben altijd begrip gehad als iets even niet a la minute werd opgelost.

Ik zit iedere dag op kantoor en ben druk aan het bedenken wat voor ons en de kinderen het beste gaat werken. Onze gasten zijn erg belangrijk en moeten tevreden blijven.
Maar ook dit gezin moet blijven draaien.
Daar zit de kink in de kabel, hoe gaan we dit doen? We blijven brainstormen. Tips en adviezen zijn altijd welkom!

Langzaam gaan we richting de winter en kunnen Freerk en ik tijd maken om te overleggen hoe verder.
Voor u,verandert er niets!
Gastvrij en met passie voor de boerderij gaan we door!